sobota, 14 kwietnia 2018

Egzamin gimnazjalny - porady jak najlepiej napisać

     Egzamin gimnazjalny już za 4 dni. Dla innych co go nie będą pisać, pewnie nie zdaje sobie sprawy jaki jest ważny. Ja, w tamtym roku miałam podobnie. Cieszyłam się, że trzecie klasa gimnazjum go pisze, bo mieliśmy 3 dni wolnego w szkole. Ale teraz to ja jestem ta z trzeciej klasy. Trzeba by było się jakoś przygotować... 


Moje porady na poszczególne części egzaminu gimnazjalnego:

     1. Historia i wos:
Ja historię jak i wos olałam od początku, bo po prostu nie przepadam za tymi przedmiotami. Ale jakoś trzeba to napisać. Na historii ważne są przypiski i w ogóle wszystko co jest obok tekstu i oczywiście sam tekst też. Ogólnie nie trzeba za wiele wiedzy, trzeba po prostu coś kojarzyć.
Wos to chyba najłatwiejsza część egzaminu. Wszystko co tam jest, jest z życia wzięte. Robiłam jeden test i w ostatnim zadaniu był plakat z dwoma osobami i urną wyborczą, a pytaniem było co przedstawia plakat...


     2. Matematyka:
Tutaj warto przypomnieć sobie jakieś najważniejsze wzory. Zawsze jakiś się przyda czy to w zamkniętym, czy to w otwartym zadaniu. My, jako trzecia gimnazjum, robimy powtórzenie. Na każdej lekcji przerabiamy dany temat, np twierdzenie Pitagorasa, rodzaje liczb, a teraz ostrosłupy i graniastosłupy...


     3. Przedmioty przyrodnicze:
Z biologii, pewnie jak zwykle będą skorupiaki, owady itd. Na chemii prawie zawsze jest jakieś zadanie z pierwiastkami, np. ile powłok walencyjnych ma potas. Jeśli na fizyce byłoby zadanie z prędkością, czasem i drogą mam na to patent, który powiedziała nam nauczycielka od matematyki w podstawówce:
Pewna rodzina jechała z prędkością 50 km/h nad morze. Zostało im jeszcze 200 km trasy. Dojechali na miejsce po 2 h.
Czyli łatwo można z tego wyliczyć, że V=s/t, s=V*t i t=s/V
Od zawsze mówię sobie tą historyjkę, gdy mam coś takiego obliczyć. Nie mogę nigdy zapamiętać tych wzorów inaczej.


     4. Język polski:
Tutaj tak samo ja historia, czyli trzeba czytać przypisy. Trzeba też bardzo dokładnie przeczytać tekst, bo tam tak naprawdę znajdują się odpowiedzi.


     5. Język angielski podstawowy:
Nie mogę wam tutaj niczego podpowiedzieć, bo się nie da. Angielski podstawowy jest naprawdę bardzo prosty, na poziomie podstawówki, więc nie ma się czego bać. Jest tak łatwy jak wos, może nawet bardziej.


     6. Język angielski rozszerzony:
Tutaj tez raczej nie można nic powiedzieć oprócz tego, żeby powtórzyć sobie wszystkie czasy. Jakie wyrażenie są charakterystyczne dla danego czasu, np. already - Present Perfect. Jeśli widzicie gdzieś 'the' to trzeba wystopniować wyraz do najwyższego stopnia.













0 komentarzy:

Prześlij komentarz