środa, 12 października 2016

Gry komputerowe - nauka czy stracony czas?

Temat: Gry komputerowe - nauka czy stracony czas?

1. Wstęp. 
  • ogromna popularność gier komputerowych we współczesnym świecie,
  • odpowiedź na pytanie postawione w temacie - gry komputerowe to okazja do zdobywania wiedzy, ale też stracony czas;
 2. Rozwinięcie. 
  
a) gry komputerowe - nauka
  • nauka języka obcego w przypadku gier obcojęzycznych,
  • uczenie się kreatywności - rozwiązywanie różnych zadań, pokonywanie trudności,
  • nauka gry zespołowej - dobra organizacja, zaufanie, refleks, podejmowanie decyzji, odpowiedzialność,
  • rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego -gry logiczne,
  • rozwój wyobraźni - przy okazji tworzenia czegoś nowego w grze,
  • poszerzenie wiedzy z rożnych dziedzin, np. matematyki, geografii, historii literatury;
b) gry komputerowe - strata czasu
  • izolowanie się graczy od otoczenia,
  • niebezpieczeństwo uzależnienia się,
  • choroby jako efekt uboczny gry,
  • wyzwalanie negatywnych uczuć i zachować, np. agresji,
  • poświęcanie zbyt dużej ilości czasu na gry przy jednoczesny zaniedbywaniu obowiązków szkolnych,
  • niebezpieczeństwo poznania kogoś, kto może nam zaszkodzić, wykorzystać informacje o nas zdobyte podczas korzystania z gier komputerowych;
3. Podsumowanie.

Odpowiedzialność, dojrzałość, rozsądek - konieczne podczas korzystania z gier komputerowych.

 






3 komentarze:

  1. Wszystko zależy. Trzeba kontrolować czas na rozrywkę i na naukę, wyznaczać granice. Na pewno tu też sprawdzi się fajnie biurko elektryczne od https://mobiusdesk.pl/pol_m_Biurka-elektryczne-171.html zarówno do pracy, nauki jak i rozrywki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie ja jestem zdania, że jeśli chodzi o gry to bardzo lubię w nie grać i myślę, że jest to fajne zajęcie. Aktualnie oczekuję na premierę Cyberpunk 2077 https://www.oleole.pl/cms/gk-cyberpunk2077.bhtml więc jestem zdania, że całkiem niedługo może się on pojawić. Mam nadzieję, ze uda mi się go kupić od razu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zależy jak ktoś podchodzi do tematu. Jak dla mnie gry to super zabawa, jednak trzeba mieć na nie czas. Dużym plusem dzisiejszych gier jest to że można grać online ze znajomymi, np. w taką grę jak https://www.anthem.pl/ - całkiem niedawno wyszła. Mam okazję to sobie ze znajomymi tworzymy drużynę i pokonujemy bossów. To nie tylko gra sama w sobie, ale też spędza się miło czas ze znajomymi, dyskutując na różne tematy i tak dalej. Dla mnie nie jest to stracony czas w żadnym wypadku

    OdpowiedzUsuń