sobota, 29 października 2016

Halloween

Miałam ostatnio lekcję informatyki. Robiliśmy coś na Wordzie, a ja, jak to ja musiałam dodać coś od siebie. Inna czcionka, inny jej kolor i obramowanie strony. Dodałam dynie - te, które wykłada się przed dom w Ameryce na Halloween. Nauczyciel zwrócił mi uwagę, że przecież w Polsce to święto jest zakazane. Co prawda to prawda.

 

Dlaczego więc niektórzy Polacy to świętują? Moim zdaniem, zaczęło się jak zwykle od tych popularnych, czyli Youtube'a. Od tygodnia pojawiają się filmiki o takiej tematyce. Nie mówię, że to źle, ale w Polsce tego świeta się nie obchodzi! U nas jest Święto Zmarłych, które każdy z nas obchodzi. Kościoły chrześcijańskie przeciwstawiły się obchodzeniu Halloween wprowadzając Dzień Zaduszny. Święto w 998 roku wprowadził św. Odylon, i jakaś tam historia... - Wikisiki

 

Najpopularniejszą tradycją jest wykonywanie Jack-o'-Lantern. Dynie, które mają wyrzeźbione złe twarze. Można je zrobić w niezliczony sposób. Mogą być nawet uśmiechnięte! 



Przebieranki, to coś co jest nieodłącznym elementem Halloween. Demony, wampiry, zombie! Wow! Niesamowite stroje, które wyglądają tak realistycznie. 



Jest mnóstwo tradycji tego święta. Przytoczyłam dwa, najpopularniejsze. Miałam okazję być kilka dni temu w Niemczech. W każdym sklepie coś strasznego. Bardzo spodobally mi się kielichy w kształcie czaszek na jakąś imprezę Trzeba to po prostu zobaczyć.


----------------------

Przepraszam za kilkudniową nieobecność, ale zepsuł mi się laptop. Teraz już wszystko dobrze! Kiedy mnie nie było, chyba się niecierpliwiliście i wbiliście mi okolo stu wyświetleń! Dziękuję! Zostawicie komentarz? :)

1 komentarz:

  1. Fajny post, każdy ma swoje zdanie na ten temat :D
    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    zuzik-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń