czwartek, 6 października 2016

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Od małego dziecka, każdy nauczyciel wpaja nam, że nie uczymy się dla nich, tylko dla siebie. Nigdy nie myślałam o tym głębiej, ale teraz - jak jestem trochę starsza wiem, że mówili prawdę. Trzeba się uczyć żeby pójść do dobrego gimnazjum, liceum czy technikum, potem na studia. Ja co prawda mieszkam na wsi, więc nie musiałam dobrze napisać testu szóstoklasisty żeby pójść do lepszego miejsca. Po prostu napisałam i dalej chodziłam do tej samej szkoły. Teraz nie wiem nawet czy będzie się ten test pisało, jeśli chcą zlikwidować gimnazja...

 

Coraz dalej idziemy, coraz bardziej musimy się uczyć. W przedszkolu - bawimy się, w tych pierwszych klasach - są podstawy. Trzeba się uczyć czytać, liczyć, ładnie pisać. Czasami jest 'kartkówka' z ortografii - trzeba zapamiętać jakieś zdanie i zapamiętać jak się je pisze. Podstawówka jest bardzo ważna. Trzeba się naprawdę przyłożyć do każdej lekcji, bo to są podstawy. W gimnazjum trzeba się uczyć i kropka. Ale jak to zrobić?




  1. Uważaj na lekcjach. Wiem, że to może być trudne, bo niektóre lekcje są naprawdę nudne! Nic się na to nie poradzi... Ja na historii zawsze coś rysuje, żuję gumę czy nawet gram na telefonie. To złe, ale to niesamowite jak czas się zwalnia. Powinno być 45 minut, a trwa 3 godziny! 
  2. Miej kolorowy zeszyt. Zeszyt, który jest napisany w jednym kolorze może i jest estetyczny, ale nieprzejrzysty. Wystarczy jeden kolorowy cienkopis. Nie musisz pisać całych wyrazów na jeden kolor, można ładnie podkreślić od linijki albo szlaczkiem.   
  3. Przed sprawdzianem zapisuj najważniejsze informacje na kartce. Kartkówka czy sprawdzian trzeba się uczyć. Mam taki sposób, że najważniejsze rzeczy z zeszytu i podręcznika przepisuję na kartkę. Uczę się ich trochę i borę do szkoły. Tam na przerwach uczę się dokładniej. 

0 komentarzy:

Prześlij komentarz